familie ferie Ikke-kategoriseret Mine piger mortilmernee.dk Oplevelser sponsorerede indlæg steder jeg anbefaler

Weekend getaway VOL 1.

29. maj 2018

Indlægget er sponsoreret af De Danske Sydhavskyster

Weekendens fornøjelse er langsomt ved at sætte sig, ugen er i gang, og vores hverdag ruller afsted. Men weekenden har sat sine fornøjelige spor lige i hjertet.

Som jeg nævnte i sidste uge, har vi haft fornøjelsen af igen at besøge De Danske Sydhavskyster, denne gang med bopæl i Lalandia Rødby’s feriehytter, hvilket var helt fantastisk.

Fredag, da pigerne fik fri fra skolen, var taskerne pakket, og bilen rullede ud af carporten. Solen skinnede fra en skyfri himmel, vi følte næsten vi fløj afsted…. Over det meste af fyn, ned mod Spodsbjerg, hvor vi skulle sejle til Tårs. Den tur havde vi aldrig prøvet før, så det var en helt ny oplevelse. Og meget nem vil jeg sige, sejlturen tog kun 45 min, og sparede os for en del flere kilometer, hvis vi skulle have kørt over Storebælt. Og noget vigtigt at nævne er, hvis man har booket hus-leje i Lalandias feriehytter, så får man altså 20% på den her færgeoverfart. Færgeoverfarten Spodsbjerg-Tårs går hver time, og man skal blot være der 15 min før afgang, så det er en virkelig nem vej at tage. Der er skam også et fint cafeteria om bord, og stor plads udendørs, hvis man er lige så heldige med vejret som os 🙂

Når man lander i Tårs, så har man kun godt 30 min, så rammer man Lalandia Rødby .

Lalandia var vores bopæl for weekenden, som igen var en ny oplevelse for os, sidst vi besøgte De Danske Sydhavskyster boede vi nemlig på et bed & breakfast sted. Hvilket var rigtig hyggeligt, men hvis man skal have det helt optimale ud af Lalandia og alle deres faciliteter, så er det nok en stor fordel at bo her.

Feriecentret i sig selv vil jeg komme ind på i mit næste indlæg, for det har så meget at byde på, at jeg gerne vil dele indlægget op i to.

I skal dog ikke snydes for et par billeder af både hytte og færge, som bare var så fint og hyggeligt, at jeg allerede længes tilbage.

Da vi ankom fredag aften var det lige omkring spisetid. Vi spiste på en af Lalandias restauranter, pigerne fik leget af, og så fandt vi ellers tilbage til den fine hytte.

Lørdag morgen startede med Brunch på Baresso – også i Lalandia – for derefter at sætte snuden mod BONBON Land. BONBON Land var også en første gangs oplevelse for os, og det var ret nostalgisk for mig faktisk. Jeg er nemlig af den generation, hvor hundeprutter, andemad, mågeklatter og lossepladsen var på sit aller højeste. Som barn havde jeg et stort ønske om at besøge lige præcis det her sted, så det havde jeg virkelig set frem til. Jeg følte jeg trådte 100% ind i min barndom. Stedet har også præcis den der nostalgiske stemning, som jeg forventede, og vi tilbragte 6 timer her.

BONBON Land ligger en times kørsel fra Lalandia, så vi sørgede for at komme afsted i go tid, så der også var plads til aftensmad og fornøjelse på vores sidste aften 🙂

BONBON Land har noget for alle, der er forlystelser til de helt små, og til de større. Det er ret underligt, at man nu er nået der til, at det er de lidt større forlystelser der trækker, vi har i de sidste 8-9 år kun bevæget os rundt i miniland i diverse forlystelsesparker, men sidste år, fik pigerne endelig smag på rutsjebaner, så vi var i særdeleshed spændt på at se, hvad BONBON Land havde at byde på af den slags.

Vi prøvede os vej gennem parken, startede i Dragen, sådan bare lige for at blive rundtosset fra start af, for herefter at bevæge os mod Søløven, videre til BONBON Lands nye forlystelse “den hemmelige Verden“. En ny Virtual Reality oplevelse, hvor man sidder i Rutsjebanen med Skærm for øjnene. Her kommer man så på besøg i BONBON Lands undersøiske verden, alt i mens man suser gennem forlystelsen. Det synes pigerne var mega fedt.

En anden nyhed der også er kommet i BONBON Land er “Maskotjagten“. Her skal man downloade en App og finde en masse forskellige poster/marks i parken. Når du har fundet 10, indløser det en præmie man kan hente i servicecentret. Vi nåede ikke denne jagt, men når du læser videre, så ved du hvorfor 🙂

Herefter var modet nemlig kommet ind i kroppen, og Vildsvinet skulle have sin Debut, her var jeg ærlig talt ret spændt på hvordan det skulle gå, for INGEN af dem har nogensinde prøvet at køre i rutsjebane med Loop, ej heller hvor man starter 100% lodret. Jesper og Neel tog den først, Merle skulle lige vurdere hvordan hun tog det først…. Men da hun kom ud med armene over hovedet, så kan det godt være man er storesøster, men ikke om hun ville være den der ikke turde. Så vi tog den alle 4, og endte med at prøve den flere gange i træk…. Det var SÅ FEDT…. Både Jesper og jeg ELSKER rutsjebaner, så vi er pænt tilfredse med, at vi nu er nået her til, at vi som familie kan opleve den slags sammen.

Vi prøvede også Vandrotten, Rejen og Bæver Rafting…. Sidst nævnte kom jeg ud fra fuldstændig gennemblødt…. Men heldigvis i fuld solskin, så jeg var hurtigt tør 🙂

Vi havde også en lille tur med Mågeklatten, mest for nostalgiens skyld, for det bolsje havde jeg en helt særlig kærlighed til 😉

Vi sluttede af med en tur i 4D bio, og souvenir shoppen, hvor Merle havde fætter andemad og Neel havde Svend Svingarm med sig….. På vej i bilen faldt de begge i søvn med hovedet på deres bløde nye venner.

Det skal nævnes, at der findes flere ekstreme forlystelser her i parken, men det er nogle med masser af højde på, og en hel del snurren rundt, og til den slags er jeg bare blevet for gammel, og her er pigerne dog alligevel ikke nået til endnu.

Men vi havde en helt fantastisk dag, så parken får vores fineste anbefalinger 🙂

Warning: Undefined variable $consent in /customers/e/3/5/mernee.dk/httpd.www/wp-content/themes/alder/comments.php on line 38